A Q10 koenzim szív-vitamin bizonyított

egészségügyi előnyei természetesen

q10 koenzim szívvitamin hatása

q10 koenzim szívvitamin hatása

 

A Q10 koenzim, más néven CoQ10 szívvitamin, olyan vegyület, amely elősegíti a sejtekben az energia előállítását.
A teste természetesen termeli a CoQ10-et, ám a termelés az életkorral csökken. Szerencsére Q10-t is kaphat kiegészítőkkel, vagy ételekkel.
Az olyan egészségügyi feltételeket, mint a szívbetegség, agyi rendellenességek, cukorbetegség és a rák, segíthet a CoQ10 alacsony szintjéhez.
Egy dolog biztos: a sok kutatás feltárta a CoQ10 egészségügyi előnyeinek széles skáláját.
Itt van minden, ami fontos a Q10-szívvitaminról.

Mi a CoQ10-koenzim ?

A CoQ10 egy olyan vegyület, amelyet a test készít és sejtjeinek mitokondriumaiban tárol. A mitokondriumok felelősek az energia előállításáért.
Ezenkívül védik a sejteket az oxidatív károsodásoktól és a betegséget okozó baktériumoktól vagy vírusoktól.
A CoQ10 termelése az öregedéssel csökken. Így az idősebb embereknek hiányzik ez a vegyület.

A CoQ10 hiány néhány további oka a következő:2 forrás):
⦁ Táplálkozási hiányok, például B6-vitaminhiány
⦁ A genetikai hibák a CoQ10 szintézisében vagy felhasználásában
⦁ A szövetek megnövekedett igényei a betegség következményeként
⦁ Mitokondriális betegségek
⦁ Az öregedés miatti oxidatív stressz
⦁ A sztatin kezelések mellékhatásai

A kutatások kimutatták, hogy a CoQ10 több kulcsfontosságú szerepet játszik a testében.
Az egyik elsődleges funkciója az, hogy segítse az energiát a sejtekben. Részt vesz az adenozin-trifoszfát (ATP) előállításában, amely részt vesz a sejtek energiaátadásában. Másik fontos szerepe az, hogy antioxidánsként szolgáljon és megvédje a sejteket az oxidatív károsodásoktól.

A szabad gyökök túlzott mennyisége oxidatív károsodásokhoz vezet, amelyek akadályozhatják a sejtek rendszeres működését. Ez ismert, hogy számos egészségi állapotot okoz.
Tekintettel arra, hogy az ATP-t a test összes funkciójának végrehajtására használják, és az oxidatív káros hatás a sejteket pusztítja el, nem meglepő, hogy néhány krónikus betegséget alacsony CoQ10-szinthez kapcsoltak. A CoQ10 jelen van a test minden sejtjében. A legnagyobb koncentráció azonban a legnagyobb energiaigényű szervekben található, mint például a szív, a vesék, a tüdő és a máj (7 forrás).

Az alábbiakban felsoroljuk a CoQ10 9 fő előnyeit.

1. Segíthet a szívelégtelenség kezelésében
A szívelégtelenség gyakran más szívbetegségek, például koszorúér-betegség vagy magas vérnyomás következménye (8 forrás). Ezek a feltételek fokozott oxidatív károsodásokhoz, valamint a vénák és artériák gyulladásaihoz vezethetnek (8 forrás). Szív elégtelenség akkor fordul elő, amikor ezek a problémák olyan mértékben érintik a szívet, hogy nem képes rendszeresen összehúzódni, pihenni vagy vért pumpálni a testen keresztül.
Egy tanulmány egy év alatt 641 embert kezelt CoQ10-koenzim-el vagy placebóval. A vizsgálat végén a CoQ10, koenzim csoportba tartozókat ritkábban kerültek kórházba súlyosbodó szívelégtelenség miatt, és kevesebb súlyos szövődményük volt. Úgy tűnik, hogy a CoQ10 kezelés hozzájárulhat az energiatermelés optimális szintjének visszaállításához, csökkentheti az oxidatív károkat és javíthatja a szívműködést, mindez elősegítheti a szívelégtelenség kezelését (8 forrás).

ÖSSZEGZÉS: ACoQ10 úgy tűnik, hogy elősegíti a szívelégtelenség kezelését, javítva a szívműködést, növelve az ATP-termelést és korlátozva az oxidatív károsodásokat.

2. Segítheti a bőr fiatalságát
A bőr a szervezet legnagyobb szerve, és széles körben ki van téve káros anyagoknak, amelyek hozzájárulnak az öregedéshez. Ezek a szerek lehetnek belső vagy külső. Néhány belső káros tényező közé tartozik a sejtek károsodása és a hormonális egyensúlyhiány. A külső tényezők közé tartoznak a környezeti tényezők, például az UV sugarak (17 Megbízható forrás). A káros elemek csökkenthetik a bőr nedvességtartalmát és védelmet nyújthatnak a környezeti támadókkal szemben, valamint a bőrrétegek elvékonyodhatnak (17 Megbízható forrás, 18 Megbízható forrás). A CoQ10 közvetlenül a bőrre történő felhordása csökkentheti a belső és külső hatások által okozott károkat azáltal, hogy növeli az energiatermelést a bőrsejtekben és elősegíti az antioxidánsok védelmét (19 Megbízható forrás). Valójában kimutatták, hogy a közvetlenül a bőrre alkalmazott CoQ10 csökkenti az UV sugarak által okozott oxidatív károkat, és csökkenti a ráncok mélységét is (20 Megbízható forrás). Végül úgy tűnik, hogy az alacsony CoQ10-szintű embereknél nagyobb valószínűséggel alakul ki bőrrák (21 Megbízható forrás).
ÖSSZEGZÉS: Ha közvetlenül a bőrre alkalmazzák, a CoQ10 csökkenti a napkárosodást és fokozza az antioxidánsok védelmét. A CoQ10 kiegészítése szintén segíthet csökkenteni a bőrrák kockázatát.

3. Csökkentheti a fejfájást

A kóros mitokondriális funkció fokozhatja a sejtek kalciumfelvételét, a szabad gyökök túlzott termelését és az antioxidáns védelem csökkentését. Ez alacsony energiát eredményezhet az agysejtekben és akár a migrént is (22 Megbízható forrás). Mivel a CoQ10 elsősorban a sejtek mitokondriumaiban él, kimutatták, hogy javítja a mitokondriális funkciókat és segíti a migrén során fellépő gyulladások csökkentését (23 Megbízható forrás). Valójában egy tanulmány kimutatta, hogy a CoQ10 kiegészítése háromszor valószínűbb, mint a placebo, 42-nél csökkentette a migrén számát (24 Megbízható forrás). Ezen felül CoQ10 hiányt figyeltek meg migrénben szenvedő embereknél. Egy nagyobb tanulmány kimutatta, hogy 1550 alacsony CoQ10-szintű ember kevesebb és kevésbé súlyos fejfájást tapasztalt a CoQ10-kezelés után (25 Megbízható forrás). Sőt, úgy tűnik, hogy a CoQ10 nemcsak segíti a migrén kezelését, hanem megelőzheti azokat is (26 Megbízható forrás).
ÖSSZEGZÉS: Úgy tűnik, hogy a CoQ10 kiegészítése hozzájárul a migrén megelőzéséhez és kezeléséhez, mivel növeli a mitokondriális funkciót és csökkenti a gyulladást.

4. Segíthet a testmozgás teljesítményében
Az oxidatív stressz befolyásolhatja az izomműködést, és így a testmozgást (27forrás). Hasonlóképpen, a kóros mitokondriális funkció csökkentheti az izom energiáját, megnehezítve az izmokat a hatékony összehúzódásban és a testmozgás fenntartásában. A CoQ10 elősegítheti a testmozgást, csökkentve a sejtek oxidatív stresszét és javítva a mitokondriális funkciókat. Valójában egy tanulmány a CoQ10 fizikai aktivitásra gyakorolt ​​hatásait vizsgálta. Azok, akik 60 napig 1200 mg CoQ10-t adtak hozzá, csökkentett oxidatív stresszt mutattak. Ezenkívül a CoQ10 kiegészítése hozzájárulhat az edzés közbeni teljesítmény növeléséhez és a fáradtság csökkentéséhez, amelyek mind javíthatják az edzés teljesítményét.
ÖSSZEGZÉS: Atestmozgás teljesítményét befolyásolhatják az oxidatív stressz és a mitokondriális diszfunkció. A CoQ10 segíthet csökkenteni az oxidatív károsodásokat, elősegíti a testmozgást és csökkenti a fáradtságot.

5. Segíthet a cukorbetegségben
Az oxidatív stressz sejtkárosodást válthat ki. Ez olyan anyagcsere-betegségeket eredményezhet, mint például a cukorbetegség (35 Megbízható forrás). A kóros mitokondriális funkciót az inzulinrezisztenciához is kötik. Kimutatták, hogy a CoQ10 javítja az inzulinérzékenységet és szabályozza a vércukorszintet. A CoQ10 kiegészítése szintén segíthet a vér CoQ10 koncentrációjának akár háromszoros növelésében azoknál a cukorbetegeknél, akiknél ez a vegyület általában alacsony. Ugyancsak egy vizsgálatban 2 hétig működő cukorbetegség-kiegészítőkben szenvedtek 12 hétig CoQ10-et tartalmazó kiegészítők. Ezzel jelentősen csökkent az éhomi vércukorszint és az A1C hemoglobinszint, amely az elmúlt két-három hónap vércukorszintjének átlaga. Végül a CoQ10 segíthet megelőzni a cukorbetegséget azáltal, hogy serkenti a zsírok lebontását és csökkenti a zsírsejtek felhalmozódását, amely elhízáshoz vagy 2. típusú cukorbetegséghez vezethet (40 Megbízható forrás).
ÖSSZEGZÉS: A CoQ10 kiegészítése hozzájárulhat az inzulinérzékenység fokozásához és a vércukorszint javításához.

6. Lehet, hogy szerepet játszik a rák megelőzésében

Az oxidatív stresszről ismert, hogy a sejtek károsodását és működését befolyásolja (41 forrás). Ha a teste nem képes hatékonyan leküzdeni az oxidatív károsodást, akkor sejtjeinek szerkezete megsérülhet, ami növeli a rák kockázatát.
A CoQ10 megvédi a sejteket az oxidatív stressztől és elősegíti a sejtek energiatermelését, elősegítve egészségüket és túlélést. Érdekes módon a rákos betegek alacsonyabb CoQ10-szintjét mutatták ki. Az alacsony CoQ10-szintet akár 53,3% -kal magasabb rákkockázattal társíthatják, és arra utalnak, hogy a különböző típusú rákok rossz előrejelzést mutatnak. Sőt, egy tanulmány azt is sugallta, hogy a CoQ10 kiegészítése csökkentheti a rák kiújulásának esélyét.
ÖSSZEGZÉS: A CoQ10 kritikus szerepet játszik a sejt-DNS védelmében és a sejtek túlélésében, amelyek mindkettő szorosan kapcsolódnak a rák megelőzéséhez és a megismétlődéshez.

7. Segíthet a termékenységben
A nők termékenysége az életkorral csökken, a rendelkezésre álló tojások számának és minőségének csökkenése miatt.
A CoQ10 közvetlenül részt vesz ebben a folyamatban. Az életkor előrehaladtával a CoQ10 termelése lelassul, így a test kevésbé hatékonyan védi a tojásokat az oxidatív károsodásoktól. A CoQ10 kiegészítése úgy tűnik, hogy segít, sőt megfordíthatja a tojás minőségének és mennyiségének időbeli csökkenését. Hasonlóképpen, a férfi sperma érzékeny az oxidatív károsodások hatásaira, amelyek csökkent spermiumok számát, rossz spermaminőséget és meddőséget okozhatnak. Számos tanulmány arra a következtetésre jutott, hogy a CoQ10 kiegészítése javíthatja a sperma minőségét, aktivitását és koncentrációját az antioxidáns védelem fokozásával (15 forrás).
ÖSSZEGZÉS: A CoQ10 antioxidáns tulajdonságai javíthatják a sperma minőségét és csökkenthetik a nők petéje
számának és minőségének csökkenését.

8. Jó az agy számára

A mitokondriumok az agysejtek fő energiatermelői. A mitokondriális funkció hajlamos csökkenni az életkorral. A teljes mitokondriális diszfunkció az agysejtek és olyan betegségek halálához vezethet, mint az Alzheimer-kór és a Parkinson-kór. Sajnos az agy nagyon érzékeny az oxidatív károsodásra magas zsírsav tartalma és nagy oxigénigénye miatt. Ez az oxidatív káros hatás fokozza a káros vegyületek képződését, amelyek befolyásolhatják a memóriát, a megismerést és a fizikai funkciókat (48 forrás). A CoQ10 csökkentheti ezeket a káros vegyületeket, esetleg lelassíthatja az Alzheimer- és Parkinson-kór (50 forrás).
ÖSSZEGZÉS: Kimutatták, hogy a CoQ10 megvédi az agysejteket az oxidatív károsodásoktól és csökkenti a káros vegyületek hatását, amelyek agyi betegséghez vezethetnek.

9. A CoQ10 megvédheti a tüdeket
Az összes szerv közül a tüdő érintkezik a legjobban az oxigénnel. Ez nagyon érzékenyvé teszi őket az oxidatív károsodásokra. A tüdő fokozott oxidatív károsodása és a rossz antioxidáns védelem, beleértve az alacsony CoQ10 szintet, tüdőbetegségeket eredményezhet, mint például asztma és krónikus obstruktív tüdőbetegség (COPD). Ezenkívül kimutatták, hogy az ilyen körülmények között szenvedő emberek alacsonyabb CoQ10-szinttel rendelkeznek. Egy tanulmány kimutatta, hogy a CoQ10 kiegészítése csökkenti az asztmában szenvedő betegek gyulladását, valamint szteroid gyógyszerek szükségességét a kezelésére. Egy másik tanulmány kimutatta, hogy javult a testgyakorlat a COPD-ben szenvedőknél. Ezt a jobb szöveti oxigénellátás és a pulzusszám révén figyelték meg a CoQ10 kiegészítése után.
ÖSSZEGZÉS: A CoQ10 csökkentheti az oxidatív károsodásokat és gyulladásokat, amelyek tüdőbetegségeket eredményeznek.

Adagolás és mellékhatások

q10 koenzim szívvitamin hatása

q10 koenzim szívvitamin hatása

A CoQ10 kétféle formában kapható: ubiquinol és ubiquinone. Az ubiquinol a CoQ10 90% -át kerül a vérben és ez a legjobban felszívódó forma. Ezért ajánlott az ubiquinol formát tartalmazó kiegészítők közül választani. Ha CoQ10 kiegészítőt akar vásárolni, amely tartalmazza az ubiquinol formát, akkor az Amazon kiváló választékot kínál . A CoQ10 koenzim standard adagja napi 90 mg és 200 mg között lehet. Az 500 mg-ig terjedő dózisok jól tolerálhatóknak tűnnek, és számos tanulmány még nagyobb adagokat is alkalmazott, súlyos mellékhatások nélkül. Mivel a CoQ10 zsírban oldódó vegyület, abszorpciója lassú és korlátozott. A CoQ10 kiegészítők étellel történő bevétele azonban segít a testének háromszor gyorsabban felszívódni, mint étkezés nélkül. Ezenkívül egyes termékek a CoQ10 szolubilizált formáját vagy a CoQ10 és az olajok kombinációját kínálják felszívódásának javítására. A teste nem tárolja a CoQ10-et. Ezért javasolt a készítmény folytatása annak előnyeinek. A CoQ10 kiegészítése úgy tűnik, hogy az emberek jól tolerálják, és alacsony toxicitású. Valójában egyes tanulmányok résztvevői nem mutattak ki jelentős mellékhatásokat, ha napi 1200 mg-os adagot szedtek 16 hónapig. Ha azonban mellékhatások jelentkeznek, ajánlott a napi adagot két-három kisebb adagra osztani.

ÖSSZEGZÉS: Mivel a CoQ10, koenzim zsírban oldódik, azt javasoljuk, hogy étellel vegye be, vagy használjon olyan termékeket, amelyek az olajokkal kombinálják annak felszívódását. A CoQ10 koenzim kiegészítés úgy tűnik, hogy az egyének jól tolerálják, és alacsony toxicitású.
A CoQ10 élelmiszer-forrásai
Bár könnyen fogyaszthatja a CoQ10-t kiegészítőként, ez megtalálható bizonyos élelmiszerekben is. Úgy tűnik, hogy a CoQ10 hasonló módon kapszula formájában vagy élelmiszerek útján is felszívódik. A következő élelmiszerek tartalmazzák a CoQ10-et:
⦁ Szervhús: szív, máj és vese
⦁ Néhány izomhús: sertés-, marha- és csirkehús
⦁ Zsíros hal: pisztráng, hering, makréla és szardínia
⦁ Zöldségfélék: Spenót, karfiol és brokkoli
⦁ Gyümölcs: Narancs és eper
⦁ Hüvelyesek: szójabab, lencse és földimogyoró
⦁ Diófélék és magvak: Szezámmag és pisztácia
⦁ Olajok: Szójabab és repceolaj

ÖSSZEGZÉS: A CoQ10 koenzim megtalálható egyes élelmiszerekben, különösen a szervhúsban. Úgy tűnik, hogy ugyanolyan jól felszívódik az élelmiszerekből, mint a kiegészítőkön keresztül.

Egész összegzés

A CoQ10 koenzim zsírban oldódó, vitaminszerű vegyület, amelynek számos egészségügyi előnye van. Részt vesz a celluláris energia előállításában és antioxidánsként szolgál. Ezek a tulajdonságok segítenek a sejtek megőrzésében, valamint egyes krónikus betegségek megelőzésében és kezelésében. Kimutatták, hogy a Q10 koenzim javítja a szív egészségét és a vércukorszint szabályozását, segíti a rák megelőzését és kezelését, és csökkenti a migrén gyakoriságát. Emellett csökkentheti az oxidatív károsodásokat, amelyek izomfáradtsághoz, bőrkárosodásokhoz, valamint agy- és tüdőbetegségekhez vezetnek. A CoQ10 olyan kiegészítőként található, amely jól tűnik. Ezenkívül megtalálható bizonyos élelmiszerekben, például állati szervekben, zöldségekben és hüvelyesekben. Mivel a Q10 koenzim termelése az életkorral csökken, minden korosztályban élő felnőttek profitálhatnak belőle többet. Függetlenül attól, hogy több élelmiszert fogyaszt nagy CoQ10-koenzim tartalommal, vagy kiegészítőket szed, a CoQ10 koenzim javíthatja az egészségét.

error: Content is protected !!