Dohányzás leszokás tippek

Mondd el ismerőseidnek, családtagjaidnak hogy le akarsz szokni a dohányzásról.
Könnyebb lesz a leszokásra koncentrálni, ha mindenki tudja, hogy mi a célod és így ők is a segítségedre lehetnek. Ha nem akarod, hogy folyton kérdezgessék hogy “na hogy megy?”, “bírod-e még?”, stb. akkor kérd meg őket, hogy ne tegyék.Tüntesd el a cigarettát az otthonodból, autódból, munkahelyedről.
Ha nem látod, kevesebbet gondolsz rá. Szabadulj meg a cigaretta szagtól szellőztetés, légfrissítők, illatosítók segítségével.
Emlékezz a valós okokra, amiért abba akarod hagyni a dohányzást.
Nem te vagy az első aki ezt akarja, és nem is az utolsó. Tehát ha másnak sikerült, neked is fog.
Találj hobbit magadnak, amivel elterelheted gondolataidat, és elfoglalva tarthatod a kezeidet (pl: kertészkedés, kötés, stb.)
Ne gondolj a cigire. Sétálj, tornázz, sportolj.
A nikotin nagyon erős függőséget okoz. Minden egyes óra dohányzás nélkül közelebb visz a célod eléréséhez. Vezess naplót, írd le minden érzésedet, fájdalmadat. Így te leszel a saját terapeutád. Tartsd észben, hogy hány napja nem cigizel. Ez erőt ad a folytatáshoz. Ha mégsem tudsz mit kezdeni a beidegződéseiddel, próbáld enyhíteni a hiányt rágóval, nyalókával.
Gondolj arra, mennyivel boldogabb és egészségesebb leszel nemdohányzóként.