Bee Gees együttes, megasztár, szuper-giga-megasztár

Bee Gees együttes, szuper-giga-megasztár

Isten áldja meg őket, amit adtak

ÖRÖKRE az egész világnak!

 

BEE GEES DALA

ÉLETET MENT!

Minden idők legjobbja, legegyedibb, így összetéveszthetetlen csodálatos hangzásvilágú együttes. A Bee Gees együttes minden idők egyik legsikeresebb, legtöbb díjat nyert popzenekara.

A Beatlessel vetélkedik, abban, hogy mindkettőjüknek egyszerre volt, egyidőben több top listás daluk. Nem lehet felülmúlni a Bee Geest, mert amit adtak, már újra megismételhetetlen!

Ilyenkor jön elő ki volt a nagyobb, jobb? Hogy melyik volt a nagyobb? MINDEGYIK NAGY VOLT ÉS AZ MARAD! Hogy is lehetne két teljesen más hangzás világú csúcs-szuper együttest összehasonlítani. Bármelyik együttes megszólalása pillanatában már tudott volt, hogy ki adja elő a dalt.

Itt van az egyik nagyon kedvelt daluk a WORDS/SZAVAK – ha eljutsz a 2perc.50mp-ig ott hallhatod a közönség beletapsol a dalba és mosolyogva kivárják és tökéletesen folytatják dalt. A közönség tapsol, kiabál, fütyül élmény hatása alatt. A videóra nézd és hallgasd hangerőt rá és a videót nagy képernyőre.

Semmilyen szuper mozgás, semmilyen fantasztikus fény hatás, sőt zenei effekt sincs, csak egyszerűen natur igazi TISZTA ÉNEKET, ZENÉT hallasz. Óriási közönség fogadja őket a hatalmas Ausztráliában, ahonnét igazából kezdték a zenei pályát, ahol hamar feltűnt, hogy mennyire kiemelkednek mindenkitől a sajátos hangjukkal a gyerekkorukban is már tökéletes vokális dalaikkal és hamar szerepeltek rádióban és tv-ben egyaránt. (még gyermekként)

Aki nem hallotta volna a Bee Geest (ilyenről én nem tudok) hallgassa meg egy romantikus, nagyon érzelmes dalokat játszó együttes dalait. Később megmutatták tudnak teljesen más hangzást is írni, játszani. Amivel pár év után ismét toplistásak lettek.


BEE GEES DALA MAGYARORSZÁGON ÉLETET MENT!!!!
Tudod mi a fantasztikus a Bee Gees együttesben? A dalukkal embereket mentenek a szó szoros értelembe, a dalukra kell (a MENTŐ reklám bemutatása alapján) az újraélesztést elvégezni sikeresen. Kissé alább a dal plusz egy kisit több a film-ből.
A “Szombat esti láz” zenés film, aminek szinte az összes zenei betét dalát a Bee Gees együttes írta. Bee Gees együttes dala, még szenzációsabb lett, ettől mi kell több, hogy életet is ment a daluk!!

 


Itt a sok forrásból a cikk:

“Magyarországon évente mintegy 25 ezer ember esik a hirtelen szívhalál áldozatául, az esetek 90 százalékában pedig felkészületlenségünk és félelmünk miatt meg sem próbálunk segíteni – hívja fel a figyelmet az OMSZ Alapítvány, amely azonban közölte, van egy egyszerű módszer, amivel a mentők kiérkezéséig biztosítható az életben maradás esélye, ehhez pedig még lélegeztetni sem kell a rosszul lett embert.

Az OMSZ Alapítvány egy, a Valami Amerika 2-ből ismert karakter, Bala (Csuja Imre) főszereplésével készített videóban mutatja be az újraélesztés szabályait, amelynek lényege, hogy a Bee Gees “Stayin’ Alive” című slágerének ritmusára kell nyomkodni az illető mellkasát. Forrás: HVG”
A hírt minden valamire való portál, de a blogok is lehozták (és minden esetben említve a zenét és a Bee Geest) szinte megszámlálhatatlan a mennyiség. Csupán nálunk már ettől híresek lettek, nem beszélve jó a bemmutatás is.
Írd be a bőngészőbe ezt kopizd ki innét az alábbi szöveget:
Bee Gees Stayin ALive Újraélesztés
—- és lásd a találati mennyiséget, mind erről szól oldalakon keressztül. Ma már a Google nem dob ki, csak 1-200 találatot, tehát ettől is több van, plusz a youtube.com és egyéb ki tudja miféle listák:)


Többszörös Grammy-díjas. 45 éves pályafutásuk alatt a Gibb fivérek 19 dala vezette a slágerlistákat.
Egyetlenek a Beatles mellett, akiknek egy időben öt daluk is szerepelt az USA TOP 10-ben (1978. március 4-én: Love Is Thicker Than Water (1.) – Andy Gibb, Stayin’ Alive (2.), Emotion (4.) – Samantha Sang, Night Fever (5.) és a How Deep Is Your Love (10.)). Albumaikból több mint 120 millió példányt adtak el a világ országaiban, kislemezeikkel együtt közel 200 millió példányban vásárolták meg lemezeiket. Ma magyarországon pár ezer lemez mellett már arany lemezt kapnak énekeseink.

7 Grammy-díjjal, ezen kívül 8 Grammy-díj jelöléssel rendelkeztek. Megkapták az életműdíjat, tagjai lettek a Rock and Roll Hall of Fame-nek, Barry Gibb pedig a Songwriters Hall of Fame-nek. Nem csak zenészként, hanem zenei producerként is jelentős díjakat kaptak.

A Gibb fivérek több mint 1000 dalt írtak, dalaikat olyan világhírességek játszották, énekelték, mint Elvis Presley, Janis Joplin, Bonnie Tyler, Barbra Streisand, Diana Ross, Samantha Sang, Dionne Warwick, Celine Dion, Kenny Rogers, Dolly Parton és Cliff Richard. A “Words” dalukat a Boyzone is átvette, amivel első helyezést ért el.

A disco-korszak sok meghatározó dala is a nevükhöz fűződik.

A Gibb család gyökerei Manchesterbe nyúlnak vissza: itt született Hugh Gibb és Barbara May Pass, itt is házasodtak össze 1944. május 27-én, valamint itt született meg az első Gibb gyerek, Lesley 1945. január 12-én.
Nem sokkal Lesley megszületése után a család elköltözött Man szigetére, Douglasbe, ahol a papa nyaranta szállodákban játszott zenekarával, télen pedig egyéb munkákkal tartotta el családját. Man szigeten született meg Barry 1946. szeptember 1-jén 8 óra 45 perckor, valamint az ikrek, Robin és Maurice 1949. december 22-én (3 óra 15 perckor, illetve 3 óra 50 perckor), mindhárman a Jane Crookall Maternity Home-ban.

Az első lemezig

A rockzene első igazi hatása Barryt érte, amikor hatéves korában először látta Mary Lloyd rockzenei műsorát a TV-ben. Hamarosan a rockzene szerelmese lett, arról ábrándozott, hogy gitározni fog, popzenész lesz. A Gibb család 1955 januárjában költözött vissza Manchesterbe, a Keppel Roadra, a város Chorlton-Cum-Hardy kerületébe. A család nagy szegénységben élt, a gyerekek az utcán csavarogtak, s gyakran kerültek összetűzésbe a rendőrséggel.

1956-ban a három fivér, Barry, Robin és Maurice elkezdtek saját szórakoztatásukra vokálban énekelni. 1957. szeptember 1-jén Barry születésnapjára megkapta élete első gitárját, nemsokára már saját dalokat írt, testvéreivel képzeletben zenekart alapított, melyet „Rattlesnakes”-nek neveztek (=„csörgőkígyók”). „Rattelsnakes” néven, ahová két film vetítése közötti éneklésre hívták meg őket. (Paul Anka „I Love You, Baby” számát kellett playback-ről énekelniük, azonban Robin vagy Maurice kiesett szerepköréből, így saját hangon is énekeltek). Ezután a három fivér és két barátja többször is fellépett közönség előtt, Barry ritmusgitározott, a három testvér és két barátjuk énekelt.

1958 augusztusában a Gibb család az új élet reményében felkerekedett, és felszállt egy Ausztráliába induló hajóra. A tengeri utazás 5 hétig tartott, érintették Afrikát, Egyiptomot, Srí Lankát. A hosszú, unalmas úton Barry és testvérei az utasokat és a személyzetet énekléssel szórakoztatták (magukat ekkor „Barry and The Twins”-nek nevezték). 1958. szeptember 1-jén, Barry születésnapján érkeztek meg Ausztráliába.

1959 elején a fiúk egy lokálban (Redcliffe Speedway) kezdtek el énekelni, így kerestek pénzt. Itt figyelt fel rájuk a lokál tulajdonosa, Bill Goode, aki beajánlotta őket a brisbane-i rádiós-lemezlovas barátjának, Bill Gates-nek. Bill odautazott és meghallgatta a fiúkat, érdeklődéssel hallgatta Barry számait. Barrytől kapott egy magnószalagot, melyen hat Barry Gibb-szám volt, és ezeket 1959 közepén leadta a rádióban. (A zenekart B.G.’s néven konferálta be.
1960 márciusában a testvérek először léptek fel a helyi televízióban, utána rendszeresen énekeltek populáris dalokat különböző rendezvényeken.


Ausztráliai korszak
Indulás

1965–ben a Bee Gees életében komoly és döntő változás állt be, először kerültek fel egy számmal a Top20-ba, valamint megjelent első LP-jük is. A leglényegesebb változás az együttes életében, hogy Maurice és Robin is elkezdett dalokat írni, valamint énekesként már nemcsak a vokálban hallatszott hangjuk, hanem fronténekesként is bemutatkoztak.
1965 augusztusában vették fel, és szeptemberben jelent meg a „Wine and Women / Follow the Amerikai Egyesült Államok” kislemezük, amelynek egyik dala, a „Wine and Women” az ausztráliai Top 20-ba került. Ezen a lemezen énekelt először Robin szólóénekesként Barryvel, itt kezdett kialakulni a jellegzetes Bee Gees hangzás is.

A Festival vezetősége azonban úgy látta, hogy ennél többre nem lesznek képesek, ezért szerződést bontott a fiúkkal. A Bee Gees így producer és kiadó nélkül maradt. (Nekem volt-van hallásom non-stop énekeltem, anélkül, hogy valami célja lenne, kivéve, hogy nagyon szeretek.) Azért írtam, mert hallottam énekelni, láttam gyerewkkori videó felvételüket és már akkor vokálban tudtak megszólalni. Amit azért nagyon tudni kell, aki próbálta tudja, nehéz ügy…. Ezt csak azért írtam, hogy hol volt a producer füle, amikor hallgatta őket?

Az 1966-os év a Bee Gees-hangzás kiteljesedésének éve volt, ami aztán 1967-től a világhír felé repítette őket. Barry megkereste Nat Kipnert, aki a Spin kiadót ajánlotta nekik. Nat Kipner amerikai volt, aki áttelepült Ausztráliába, producerként dolgozott zenei show-k, TV műsorok és lemezkiadások területén, zeneszerző volt és több zenei tartalmú újság publicistája. Nat szerette volna, hogy Barry mellett Maurice és Robin is a stúdió részére dalokat írjon, Robint ez nem érdekelte, Maurice azonban boldogan elfogadta az ajánlatot.

Az igazi Bee Gees hang kialakulása is akkor kezdődött, amikor Nat Kipner meghívta őket Ossie Byrne stúdiójába, a St. Clair stúdióba, Hurtsvillebe, Sydney külvárosába. Ez a stúdió egy kis stúdió volt, egy-két felvevőmagnóval, ugyanakkor a kor legmodernebb technikai felszereltségével rendelkezett, a hangmérnökei is kiválóak voltak. A Bee Gees lemezeinek hangzásvilága is nagyságrendekkel lett jobb, mint előtte volt. A producerük Nat Kipner lett, akinek kapcsolatai révén nemcsak az ausztrál, hanem a nemzetközi világban is lehetőséget teremtett arra, hogy a Bee Geest megismerjék.
A „Spicks and Specks” lemez 1966 meghozta számukra a sikert nemzetközi szinten is. A „Spicks and Specks” ekkor az ausztrál Sydney-i listán a harmadik helyet foglalta el.


Úton a világhírnév felé

1967 végleg meghozta a Bee Gees együttes számára a világsikert. Felgyorsultak az események és Barry is tele volt alkotó energiával. Mivel ismeretlenek voltak, a Polydor vezetője, Ronald Rennie először 1967. március 4-én megjelentette a „Spicks and Specks / I Am The World” kislemezt együttműködve a Festival Records-szal. Ez volt a Bee Gees első bemutatkozása Európában.
1967. március 7-én a Bee Gees stúdióba vonult, hogy elkezdje a „First” nagylemezük felvételeit. Polydor, nem csak Angliában és Európában adta ki a lemezeket, hanem a világ minden részén, Amerikában az Atlanticon keresztül, így a Bee Gees számára a világ megnyílt.

1967 májusban a „New York Mining Disaster 1941” az angol slágerlistára került. 1967 júniusában újabb kislemezen jelent meg a „To Love Somebody / I Can’t See Nobody” számuk, július 14-én pedig a „Bee Gees First” című albumuk, az első angliai albumuk (amerikai megjelenése augusztus 8-án volt).  Angliában sikeresek lettek. 1967. szeptember 19-én jelent meg kislemezen a „Massachusetts” az angol piacon (október 14-én pedig már a slágerlista élére ugrott).

1967. szeptember 30-án jelent meg az USA-ban a „Holiday / Every Christian Lion Hearted Man Will Show You” kislemezük, majd november 11-én a „Massachusetts” is bemutatkozott az Amerikában, megjelenése után nem sokkal már a Top20-ba került. Decemberben Angliában megjelent a „World / Sir Geoffrey Saved The World” kislemezük, ami hamarosan a slágerlistára került.

Az 1968-as évben a Bee Gees együttes egymás után adta ki a slágerlistás számaikat, valamint koncerteztek a világ számos országában. 1968. januárban először turnéztak az USA-ban, február 10-én megjelent a második albumuk Angliában a „Horizontal”. Ez az album zenei szempontból az elsőnek a folytatása, a lemezen olyan számokkal, mint a „Massachusetts”, „World”, a „Harry Braff”, „Horizontal”, melyek mindegyike slágerlistára került nemcsak Angliában, hanem a világ számos országában is.

A turnék idegileg is kifárasztották a tagokat, Robin Gibb 1968. július 27-én, az amerikai turnén idegkimerültséget kapott. 1968-ban a Polydor megjelentette hatodik albumukat „Rare, Precious & Beautiful” címmel.

Együtt és önállóan

Robert Stigwood szorgalmazta a Barry és Robin közötti ellentétek elsimítását, de eredménytelenül. Robin a megszokott úton haladt, és szólókarrierje is sikeresnek látszott, míg Barry új irányzatokkal próbálkozott. Úgy nézett ki, hogy a Bee Gees befejezte pályafutását, és a tagok ezentúl önállóan fognak szerepelni. 1970 augusztusában a három Bee Gees tag elhatározta, hogy újra közös albumot fognak megjelentetni. Eddig az időpontig Maurice és Robin rendszeresen együtt dolgoztak lemezeiken, a nagy ellentét Barry és Robin között feszült, melyet Robert Stigwood és kiadója próbált elsimítani. Különböző praktikákkal a két testvér között sikerült békét teremteni, a Bee Gees októberben pedig elkezdte stúdióban rögzíteni a „2 Years On” lemezt.

1971. február 12-én már újra együtt léptek fel New York-ban a „How Can You Mend a Broken Heart” már kislemezként is az USA Billboard listájának első helyére ugrott.
Az 1972-es évet a Robert Stigwooddal való utolsó munka jellemzi. (To Whom it May Concern című albumuk). Ebben az évben felléptek Hongkongban, Tokióban, Indonézia területén, és Los Angelesben). 1972 közepén a Bee Gees az USA-ba ment, és két albumot is rögzített, amik 1973-ban jelentek meg RSO címke alatt. A „Life in a Tin Can” az első olyan album, melynek önállóan a Bee Gees együttes volt a producere, (március 1-jén jelent meg).

1974-ben a Bee Gees életében a további útkeresés időszaka, még mielőtt a disco-korszakban újra felragyogna csillaguk.

A disco korszaktól a nyolcvanas évek végéig

1975 és 1979 közötti időszak a Bee Gees életében a disco időszakot jelenti, mely a 60-as évek közepétől elindult sikert is felülmúlta az együttes életében. Az együttes 1975 elején Miami Beach-be költözött, és elkezdett dolgozni a „Main Course” nagylemez felvételein, az Atlantic kiadóval és Arif Mardinnal. A három Gibb fivér lakást vásárolt, valamint később egy stúdiót is Miamiban. Ebben az időszakban Karl Richardson volt a zenei szerkesztőjük.

1975. január 6-án kezdték meg a Main Course lemez felvételeit, májusban amerikai turnén vettek részt (Ohio). Május 31-én jelent meg a „Jive Talkin” számuk, július 26-án már a kanadai, augusztus 9-én pedig az USA slágerlistáinak vezetője lett, év végére pedig a nagylemez is aranylemez lett.

1976 első felében vették fel a „Children of the World” című albumukat, mely szeptember 1-jén jelent meg először az amerikai, majd más országok piacain. A lemez sikeres lett: szeptember 20-án a USA-ban aranylemez, december 23-án pedig platinalemez lett. A „Children of the World” egy igazi disco zene, a jellegzetes Bee Gees hangzással.

 

A Beatles felbomlása után nem tudta ujra kezdeni, ezzel szembe

A Bee Gees teljesen új zenei stilusában is egymás után jöttek a sláger listás dalaik! 

A fődal a „You should be dancing” a disco korszak egyik meghatározó száma lett. December 10-én a kislemezen kiadott „Stayin Alive” és a „How deep is your love” Kanadában slágerlista-vezető lett, a Saturday Night Fever nagylemez Amerikában csak december 16-án jelent meg. Ez a lemez lett a Bee Gees legsikeresebb lemeze.

1978. január 3-án már platinalemez lett.

Díjak sokasága, szinte nem volt hónap, amikor valamelyik szám ne lett volna aranylemezes, platinalemezes, vagy ne adtak volna hírt arról, hogy valamelyik szám a slágerlistát vezette.

(Február 25.: négy Gibb dal a kanadai Top 5-ben: Stayin Alive (1.), Emotion (2,), Love Is Thicker Than Water (3.) és a Night Fever (4.), március 4-én öt Gibb dal az USA Top10 -ben: Love Is Thicker Than Water (1.), Stayin’ Alive (2.), Emotion (4.), Night Fever (5.) és a How Deep Is Your Love (10.)) 1978. december 23-án az év megkoronázására a Bee Gees és Andy Gibb öt Billboard Music díjat is elkönyvelhetett.

1979. január 1-jén a Bee Gees 4 Grammy-díjat kapott 1978-as produkciójukért. 
A „Spirits Having Flown” albumuk a Bee Gees késő hetvenes évek stílusának utolsó darabja volt olyan számokkal, mint a „Tragedy”. A lemez 4 nap alatt az USA-ban platinalemez lett. Több száma is listavezető volt. („Tragedy”, „Love You Inside Out’”)

Robin és Barry szólópályára lépett, de így is olyan sikereket alkottak, mint a „Juliet” vagy a „Shine, Shine, Shine”. Emellett továbbra is írtak számokat mások számára, Dionne Warwicknak a „Heartbreaker”-t, Diana Rossnak a „Chain Reaction”-t. 1983-ban a Bee Gees írta a máig legjátszottabb country-számot, ez az „Islands In The Stream”, melyet Dolly Parton és Kenny Rogers vitt sikerre. Barry működött közre Barbra Streisand „Guilty” című albumán.


Bee Gees A visszatérés

A nagy visszatérésre 1987-ben került sor az „E.S.P” c. albummal, rajta a „You Win Again” című kislemezsikerrel. Sokkal jobb volt az 1989-es „One”, amely az együttest a 80-as években először újra a listák élére repítette. A „One” c. album tartalmaz egy másik nagy sikert is, ez a „Wish You Were Here”, mellyel a Gibb-fivérek az 1987-ben elhunyt testvérük, Andy emlékének adóztak. 1989-ben a Bee Gees óriási koncertet adott Dél-Afrikában (Nelson Mandela Tribute), s újra turnéra indult (One For All-Tour), utóbbi VHS-formában is megjelent.
” A „Still Waters” 1979 óta a Bee Gees legtöbb példányban elkelt albuma, számos országban platinalemezzel tüntették ki.

1997 augusztusában az együttes hosszú idő után újra teljes koncertet adott, melyre a Las Vegas-i MGM Grand Arena-ban került sor („One Night Only”). A koncertet az Államokban az HBO közvetítette, az Egyesült Királyságban pedig a BBC eddigi legsikeresebb zenei programja volt.

1997 a „Still Waters” mellett egyébként is nagyon fontos év volt a Bee Gees életében.

Megkapták az Életmű-díjat, bekerültek a Zeneszerző Hírességek Csarnokába (Songwriters Hall Of Fame) 1997 májusában pedig beiktatták őket a Rock’n’Roll Hall Of Fame-be is.

1997 novemberében Németországban az ’N Sync tagjai adták át nekik a „Special Bambi” elnevezésű életműdíjat, ebből az alkalomból négy Bee Gees-klasszikust („Too Much Heaven”, „Jive Talkin’”, „How Deep Is Your Love”, Stayin’ Alive”) is előadtak.

A 2001-es év a Bee Gees számára az „utolsó” jelzőt is kaphatná: ekkor léptek fel utoljára hivatalos koncerten (június 17-én a Wango Tango koncerten (USA), ekkor jelent meg utolsó albumuk is április 2-én, ami új számokat is tartalmazott („This Is Where I Came In”). Ezt november 12-én a „Their Greatest Hits: The Record” válogatáslemez követte, ami december 21-én már multi-platinalemez lett.

Az év utolsó napján, december 31-én pedig a Bee Gees megkapta a CBE kitüntető címet (Commanders of the British empire).

A Bee Gees-nek 2003 a gyász éve is lehetne

2003 elején Maurice megbetegedett, kórházba került, és ott 2003. január 12-én éjfél után 10 perccel meghalt. Január 22-én Robin és Barry közösen bejelentették, hogy Maurice halála egyben a Bee Gees együttes végét is jelenti, hiszen a „harmadik tag pótolhatatlan”.

2003. február 23-án a Bee Gees átvette a Grammy-díjat, melyet 2002-ben kapott életművéért.
2004. május 12-én a Bee Gees-t a Music from Manchester University tiszteletbeli tagjává választották, június 22-én a „Staying Alive”-t beválasztották minden idők 10 legjobb mozifilmzenéje közé.

Ma már Robin Gibb sem él, rákban meghalt.

Isten áldja meg A BEE GEES TESTVÉKET,

amit adtak ÖRÖKRE az egész világnak!

 

error: Content is protected !!