7 Adaptogén gyógynövény a kortizol csökkentésére stressz

7 Adaptogén gyógynövény a kortizol csökkentésére stressz

7 Adaptogén gyógynövény a kortizol csökkentésére, stressz Josh Axe, DNM, DC, CNS

Az adaptogéneket régóta használják a hagyományos orvoslásban a szorongás és az álmatlanság leküzdésében. Néhány adaptogén alább, amelyek a kortizolszint csökkentésére és a krónikus stressz enyhítésére alkalmas lehet.  Panax ginzeng, szent bazsalikom, ashwagandha, astragalus gyökér, édesgyökér gyökér, rhodiola rosea és cordyceps.

Talán hallott már a stresszhormon kortizol káros hatásairól .
Az emelkedett kortizolszintek és a krónikus stressz hatással lehetnek a szervezet összes élettani rendszerére, beleértve a pajzsmirigy és a mellékvesék . Idegessé és ingerlékessé teheti, súlygyarapodáshoz és csontvesztéshez vezethet, hozzájárulhat a cukorbetegséghez és a szívbetegségek kockázatához, és csökkentheti az energiaszintjét.

A kortizol az öregedő hormonként is ismert. 
Ha a kortizol túl magasra kerül, akkor egy ” küzdj-vagy-menekülj “ reakcióba kerül, ami stimulálja a szimpatikus idegrendszert és az mellékveséket. 

Ha ez bekövetkezik, csökken az emésztési váladék és a vérnyomás emelkedése. Ez állandó stressz állapotba helyezi a testedet, amely felgyülemlik a mellékvesékben, kiemeli az emésztőrendszert, és gyorsabban elöregszik. Tehát, ha fiatalabbnak, fiatalabbnak és egészségesnek kell lenni, és meg kell gyógyítania a mellékvese fáradtságot , ki kell egyensúlyoznia a kortizol szintjét. Tehát mi tud segíteni a stresszhez és az alacsonyabb kortizolhoz való alkalmazkodáshoz? 

Adaptogének Mik az Adaptogének? Az Adaptogének egy egyedülálló gyógynövény- osztály, amely segíti a test egyensúlyát, helyreállítását és védelmét. Amint azt Naturopath Edward Wallace elmagyarázza , egy adaptogénnek nincs konkrét fellépése. Ehelyett segít bármely olyan befolyás vagy stresszorreagálásában, amely normalizálja fiziológiai funkcióit. A Marcelle Pickof Women to Women jelentése szerint az adaptogén gyógynövények képesek feltölteni a mellékveséket, segítve Önt a stressz kezelésében.  Jó étkezés, megfelelő pihenés, aktív tartózkodás, leírása, amit hálásak vagy, és a szociális kapcsolat fenntartása segít megvédeni Önt a krónikus stressztől. Az adaptogének hozzáadása a rutinhoz még rugalmasabbá teheti a magas kortizol szintek káros hatásait.

Az adaptogének hozzáadása a rutinhoz még rugalmasabbá teheti a magas kortizol szintek káros hatásait.

 

Top 7 Adaptogén gyógynövények

  1. Ginzeng A jótékony hatású ginzeng a legismertebb adaptogén, az ázsiai ginzeng (Panax ginzeng) pedig a legerősebb. Wallace szerint a kutatásmegerősítette az ázsiai ginzeng használatát a mentális teljesítmény javítására és a stressz elviselésére. Ez a vörös ginzeng is antioxidánsés antidepresszáns hatású, és természetesen csökkenti a vérnyomást és a vércukorszintet. Számos adaptogénre utalnak, mint ginzginengek, amelyek technikailag nem ginzengek, de tartsuk szem előtt, hogy hasonló összetételű vagy hatásúak.

  2. Szent bazsalikom Az úgynevezett tulsi, szent bazsalikom Indiában ismert, mint az “öregedésgátlás elixírja”. Előzetes tanulmányokszerint a szent bazsalikom hatékonyan segíthet a fáradtság és a stressz elleni küzdelemben; az immunrendszer fellendítése; és szabályozza a vércukorszintet, a vérnyomást és a hormonszinteket.

  3. Ashwagandha Ashwagandhát gyakran nevezik indiai ginzengnek. Az ayurvédikus gyógyszerekbengyakran használt ashwagandha szabályozza az immunrendszert és megkönnyíti a szorongást. Az Ashwagandhát több mint 2500 éve használják a keleti gyógyászatban, és immunmoduláló hatása van,amely növeli az immunrendszert, és segít a szervezetnek csökkenteni a kortizol szintjét.

  4. Astragalus gyökér A kínai orvoslásban használt astragalus növeli az immunitást és megvédi a stressz hatásait. Ez növeliaz anti-stressz vegyületek testünk használja megjavítani, és megakadályozzák a stressz okozta károktól. Az is csökkentheti a stressz hormonok, például a kortizol kötődését a receptorokhoz.

  5. Az édesgyökér gyökere Az édesgyökér gyökere növelheti az energiátés az állóképességet, növeli az immunrendszert, és védi a csecsemőmirigyet a kortizol károsodásától. Használata azonban szakmai felügyeletet igényel, mivel befolyásolja a vérnyomást.

  6. Rhodiola Rhodiola (rhodiola rosea), vagy arany gyökér, egy erős adaptogén, amely a sok kutatásközéppontjában állt . A Rhodiola puffert biztosít a stresszhez kapcsolódó mentális és fizikai kimerültséghez. Rhodiola ben azt mondta, hogyhasznált orosz űrhajósok, sportolók, és a katonai személyzet, és év tanulmányi elkezdték feltárni a nagyon mechanizmusokat, amelyek úgy viselkedik, mint egy adaptogén. A Rhodiola rosea egy salitrózid nevű fitokemikust tartalmaz, amelyről azt gondolják, hogy segít a szorongás enyhítésében és az öregedés elleni küzdelemben. A Rhodiola elnyomja a kortizol termelését és növeli a stressz-rezisztens fehérjék szintjét . Tanulmányok azt találták, hogy visszaállítja a szokásos táplálkozási szokásokat és a stressz utáni alvást; csökkenti a mentális és fizikai fáradtságot; és megvédi az oxidatív stresszt, a hőterhelést, a sugárzást és a mérgező vegyi anyagok hatását. A Rhodiola megvédi a szív és a májat, megnöveli az oxigén használatát, javítja a memóriát, és akár meghosszabbíthatja a hosszú élettartamot. Az új kutatások azt is kimutatták, hogy ez egy hatékony fogyás .

  7. Cordycep gomba Cordyceps, reishi, shiitake és maitake gombák antioxidáns tulajdonságokkal rendelkező gombák. Ez azt jelenti, hogy a táplálék-gazdag gomba az antioxidánsban gazdag élelmiszerek összes előnye. Lehet, hogy nem klasszikus értelemben adaptogének, de mindegyiknek adaptogén, daganatellenes és immunerősítő tulajdonságai vannak.

forrás:   FREE Functional Nutrition webinarra Kelly LeVeque-el.
Josh Ax, DNM, DC, CNS



Mi okozza az éjszakai izomgörcsöt és mi lehet a megoldás. Komoly probléma is állhat a háttérben.