Mélyvénás esetben !!VESZÉLYES VISSZEREK KORRA NEMRE VALÓ TEKINTET NÉLKÜL II.
Ugyanaz mint az előző cikkben, lásd:
 /viszer_betegseg_veszelyes 

  1. Alvadást gátlót kell alkalmazni. Ne szedjen fogamzásgátló tablettát.
  2. Lábak felpocolása és borogatást alkalmazunk. Több pihenés segíti a visszeres gyógyulást. A pihenés egy részében a következő pózt vegye fel: 15-30 cm–rel magasabbra helyezze a láb felpolcolását a csípőhöz képest. A felszínes gyulladás 5-10 nap alatt elmúlik. Néha 3-6 hét alatt tűnik el. A visszérgyulladás kiújulhat. Műtétek, tartós ágyhoz kötöttség fokozzák az esélyt.
  3. Az aszpirin segíthet a visszér kockázat csökkentésében. Megelőzi a vérrögképződést. Hosszabb ágynyugalom, utazás műtét esetén javasolják szedni. Ebben vannak ellenvélemények!
  4. Autózás helyett gyalogoljon, útközben többször álljon meg.
  5. Dohányzás abbahagyása egyébként is fontos az egész testre nézve, úgy a visszeres betegségben is.
  6. Napi többszörös testmozgás különösen a gyaloglás segíti az alsó végtagokban a vérkeringést.
  7. Pocolja alá az ágy lábát. Ágyban fekve mozgassa a lábát.
  8. Gumiharisnya : Vannak ellenvélemények is , de  a fájdalmat enyhíti.

Bármiféle hosszú, inaktív tevékenység növelheti a trombózis kockázatát. A hosszú ülés-állás keringési pangást okozhat.
Ha kifekélyesedik, akkor hormonális fogamzásgátló tabletta szedése tilos! Prevencióként is jó figyelembe venni!

Visszér tágulat
Oka: genetikai és hormonális tényezők. Lehet még terhesség- hormonális változás miatt érfal gyengülés, túlsúlyosság

Diagnosztika: Hogyan lehet felismerni a vérrög-képződést?
Az egyik probléma a tágulat és a másik szövődmény a vérrög-képződés és érrepedés.
Onnan lehet észre venni, hogy igen fájdalmas, gyulladt  és érzékeny . A vérrög rendszerint vörös dudorként látszik a lábon és a nagysága, akkor sem csökken, ha az illető felpocolja a lábait.
A boka körüli visszér tágulatok hajlamosak a repedésre. Ez sokkal veszélyesebb, mint az alvadás, mert nagy vérvesztéssel jár. Tegyen rá szorító kötést, hogy lassítsa a vérzést és sürgősen menjen az ügyeletes sebészetre.

A kékes duzzadt és dudoros vénák vagy a bíborvörös pókvénák a visszér betegség legnyilvánvalóbb jelei. Ezek a vénák a fáradt és fásult vénák előhírnökei. Hajlam a visszeres szülőtől van. Főként nőknél.

Kialakulása : rendszerint Fe, Ca, kovasav hiány miatt. Nőknél szülés után gyakori.
Estére pakolásként tegyünk viaszcserje kéreg kivonatot és csodamogyoró vizes kivonatával átitatott gézkötést, amit reggelig hagyjunk rajta.
Jó hatású a cayenni bors, és gólyaorr és bojtorjángyökér tea

Bármilyen mélyvénás vérrög képződés megakadályozása.
Segít a jóga. Feküdjön hanyatt. Lába fölfelé tartásban. Lélegezzen lassan rekeszizom bevonásával, hasi légzéssel. – míg a megemelt lábakból kicsorog a felesleges vér, az egyenletes mély lélegzés negatív nyomást hoz létre a mellkasban, ez a negatív nyomás levegőt áramoltat a mellkasba és a vért is a test minden tájáról. Így a vérrel telt lábakból a mellkas felé áramoltatja.

Feltétlenül törekedjen minden órában értornát végezni az alábbi módon: ülő helyzetben lábfejkörzés, ki és befelé fordítás minél nagyobb nyomatékkal föl és lefeszítés. Jó hatású még a földön ülve kinyújtott lábbal előre hajlás minél intenzívebben, hogy a térd alatti izomzat megfeszüljön ezzel késztetve a vénás keringést minél nagyobb munkára.
( lehet állva is előrehajlás és hátrahajlás, minél intenzívebben)
Húzza fel a térdét a mellkas felé közelítve, majd nyújtsa többször ismételve. Az izmok felváltva feszesek, majd lazák legyenek. Hanyatt fekvésben felemelt lábbal biciklizés, ollózás.
Szintén óránként mély be és kilégzés 10 x. (A hosszabb mozdulatlanság növeli a visszereket!)
Ha meg kell állnunk, akkor álljunk lábujjhegyre, vissza sarokra, váltakozva.
Javasolt gumiharisnya vagy fásli viselése. A rugalmas fáslit alulról a lábujjaktól kell kezdeni fölfelé haladva. Ne legyen túl szoros és túl laza sem. A csak látható erek, amik nem ugranak ki, nem visszerek!
Polcolja fel a lábát, hogy az a csípő szintje fölé kerüljön, akár fekvésben, akár ülésben.
Viseljen elasztikus harisnyanadrágot. Ezek a harisnyák megakadályozzák, hogy a vér a bőrhöz legközelebb eső vénákhoz gyűljön ehelyett a nagyobb, mélyebb vénákban gyűlik össze így könnyebben jut vissza a szívhez.

Kettős hatás: húzza fel a harisnyát, lábait emelje fel és támassza a falnak pár percig maradjon így. Naponta többször ismételni. Emelje meg az ágyát néhány centivel. így egész éjjel munkára foghatja a nehézségi erőt, kivéve ha szívbetegség légzési probléma van. Előtte keresse fel orvosát.
Viseljen kényelmes lábbelit. Magas sarkú cipőt és csizmát ne!

Gumiharisnya előnyei:sokkal hatékonyabbak mit az elasztikus . De csak  ha jó minőségű és az állapotnak megfelelő szorító erejű.

Figyeljen a testsúlyára. Ez nagyobb megterhelést jelent a lábaknak. Máris kevesebb lesz a probléma.
Ne hordjon szoros ruhákat, övet, ami elszorítja az ágyéki régió vérellátását. Úgy hat mint érleszorító és a lábakban pangás alakul ki.
Ha fogamzásgátlót szed, a hormonális egyensúly felborul, és pókvénák alakulhatnak ki.
Ne dohányozzon. Összefüggésbe hozták a visszér előfordulással.
Sétáljon egyet. Naponta többször.

Az alsó végtagok visszereinek tartós tágulata.
Oka a visszerek rossz állapota . Ödéma, ekcéma, bőrgyulladás, fekély társul hozzá. Gyakran jelenik meg a vádlikon. Elnehezültség érzéssel jár. Kiterjedt formában visszér kötegek alakulnak ki, amelyek begyulladhatnak.
Figyelem! Ha a vádli hirtelen meleg, kemény és fájdalmas lesz, azonnal orvoshoz kell fordulni!!

Ajánlott gyógynövények: áfonya, ciprus, fekete ribiszke, fokhagyma, füzény, kígyógyökerű keserűfű, mogyoró, medveszőlő, orvosi somkóró, őszi csoda mogyoró, palástfű, pásztortáska, salátaboglárka, szilvalevelű bangita, szúrós csodabogyó, vadgesztenye, vadszeder, vérontófű .

További lehetőségek:
Hidroterápia, lábszár hideg vizes borogatása, váltó zuhany
Kevés fehérbor, P vitamin.
Gyógynövények: 60 g vörös szőlőlevél,
                         40 g őszi csodamogyoró
                         40 g somkóró
                         50 g mogyoró levél
Forrázatát fogyasztjuk. 1 liter vízhez 20 g keveréket. Napi 3 csészével. Fogyasszunk sok rostot,
rendszeresen mozogjunk. Különösen a séta, futás, kerékpár, úszás, jóga – fordított testhelyzetek.
A légzésnek is szerepe van a keringésben. A belégzésszívó hatást fejt ki és a keringés lényegesen és hirtelen meggyorsul, így a pangó vér a végtagokban gyorsabban ki tud ürülni. Ezért célszerű az értornás mozgást – hanyatt fekve lábfejeket mozgatjuk körkörös, előre hátra,+ légző gyakorlatokkal összekötni- 10-15 erőteljes ki-belégzés.

Kerüljük a sokáig egy helyben állást (ha nem megoldható, akkor gumiharisnya viselése javasolt)
Kerüljük az elhízást
Kerüljük a stresszes életmódot!
Használjon érfal rugalmasság növelő szereket.
Erősítse a fibronitikus aktivitást
Javasolt zöldségek és gyümölcsök-vörös és lila színű- cseresznye, fekete ribiszke, fokhagyma, hagyma, gyömbér, cayenne-i bors.
Jó hatásúak a rostban gazdag teljes kiőrlésű gabonafélék, barna rizs.
Táplálék kiegészítők: C vit. 500-3000 mg/ nap
                                   E vit. 200-600 NE/nap
                                   Bioflavonoidok 100-200 mg/nap
                                   Zn 15-30 mg/nap

Gyógynöv.: vadgesztenye 50mg/nap
                    Gotu cola (cantella asiatica )  30-60 mg/nap
                    Szúrós csodabogyó (ruscus aculeatus) 9-11 % ruszkogenint tart. Kivonatot 100mg/nap
                    Fekete áfonya 25%-os antocianid tart. kivonatban 80-160mg
                    Szőlőmag , fenyőtoboz 95% procianidol oligomer tart. 150-300 mg
                    Bromelin  1200-1800 mcu- 500-750 mg /nap 2x-3x étk. Közben

Fontos, hogy a visszeres láb bőrét mindig kenjük be zsíros krémmel, ne legyen soha kiszáradva.
Fentiek a világ irodalmából válogatva.
Saját felelősségére vállalja az öngyógyítást.

FONTOS!! Minden esetben az orvosát keresse fel, kérje ki véleményét.
Semmilyen nemű felelősséget nem vállalunk.

J.Dzs. Schwarcz

Share This